tisdag 12 december 2017

Skrivpuff - når inte fram

Har ni sett hur det brinner, brinner i hennes inre
Ett troget hjärta skriker "Jag ska gå hel ur det här"
Men ingen hör, ingen ser

Har ni hört att hon är sången dom spelar när filmen är slut
Ett troget hjärta skriker "Jag ska gå hel ur det här"
Men ingen hör, ingen ser

Ser hur hon krigar, hör varje ord, men når inte fram
Istället för att älska henne ända till september
ber jag henne sjunga en sång för april
Jag ser, jag hör, men når inte fram

6 kommentarer:

  1. Fin skrivet om jobbig situation. Imponerande att få in låttitlarna så naturligt ändå! Peter Le Marc är en favorit hos mig med :-)

    SvaraRadera
  2. Bra, kan inte relatera till Peter, aldrig lyssnat.
    Fin text, jobbig känsla

    SvaraRadera
  3. Håller med Hjärter Dam. Och Peter LM är även en av mina favoriter.

    SvaraRadera
  4. Fantastisk! Underfundigt genialisk!

    SvaraRadera
  5. Tack för alla fina kommentarer! Peter LeMarc är verkligen bra. Kul att vi är flera här som gillar honom.

    SvaraRadera
  6. Säger som dicko. Fin text, jobbig känsla.

    SvaraRadera